Opprettelse av saker, saksbehandler - status R

Rutine for opprettelse av saker, saksbehandler

Lovverk

Forvaltningsloven kap. 3

Formål

Sikre at saker registreres på en slik måte at de lett kan søkes opp igjen

Ansvar

Arkivet har ansvaret for å kontrollere de sakene som saksbehandler oppretter

Søk på status R - reservert av saksbehandler

Rutine

Husk bestandig å sjekke om dette er en ny sak, eller om det egentlig er et nytt dokument i en eksisterende sak.

Opprette sak i sak- og arkivløsningen ved å velge ”Ny sak” eller ta kopi av eksisterende sak.

Det er viktig at sakstittel skal være dekkende for alle dokumenter i saken.

Dersom innholdet endrer seg under vegs, bør også sakstittel endres.

Saksbehandler har ansvar for å vurdere om saken skal graderes, og må påføre rett § og skjerming hvis den skal det.

Arkivet kvalitetssikrer saker opprettet av saksbehandler og legger på arkivkoder.

Gyldighetsområde

Gjelder hele Lunner kommune

I arkivfaglige saker er saksbehandler underordnet arkivleder i kommunen og er til enhver tid pålagt å følge gjeldende rutiner

Powered by eZ Publish™ CMS Open Source Web Content Management. Copyright © 1999-2013 eZ Systems AS (except where otherwise noted). All rights reserved.