Rutine for opprettelse av saker, saksbehandlerLovverk Forvaltningsloven kap. 3 Formål Sikre at saker registreres på en slik måte at de lett kan søkes opp igjen Ansvar Arkivet har ansvaret for å kontrollere de sakene som saksbehandler oppretter Søk på status R - reservert av saksbehandler Rutine Husk bestandig å sjekke om dette er en ny sak, eller om det egentlig er et nytt dokument i en eksisterende sak. Opprette sak i sak- og arkivløsningen ved å velge ”Ny sak” eller ta kopi av eksisterende sak. Det er viktig at sakstittel skal være dekkende for alle dokumenter i saken. Dersom innholdet endrer seg under vegs, bør også sakstittel endres. Saksbehandler har ansvar for å vurdere om saken skal graderes, og må påføre rett § og skjerming hvis den skal det. Arkivet kvalitetssikrer saker opprettet av saksbehandler og legger på arkivkoder. Gyldighetsområde Gjelder hele Lunner kommune I arkivfaglige saker er saksbehandler underordnet arkivleder i kommunen og er til enhver tid pålagt å følge gjeldende rutiner |