I Åfjord kommune er arkivtjenesten lagt til Personal - og utviklingsenheten. Arkivleder har det overordnede ansvaret. Vi har et sentralt postmottak som er lagt til personal og utvikling, som har ansvar for journalføring og arkivering i sakarkivsystemet. Dokumenter som betjenes i ePhorte er det arkiv - og dokumenttjenesten som tar seg av, med tanke på skanning og fordeling til saksbehandlere. Det er delegert postmottak for skole til merkantil funksjon skole, og barnehage til merkantil funksjon barnehage, så de har mulighet til å legge inn innkommen post, i arkivsystemet dersom det kommer post direkte. Rektorer på skolene og virksomhetsleder barnehage har overordnet ansvar for disse funksjonene, og det er delegert ansvar. Kommunen har også ansvarlig merkantil funksjon for mottak av post til PPT. Vi har valgt å samle mottak for post til skole og barnehage til merkantil funksjon - delegert. Post til helse skjer via arkiv - og dokumenttjenesten, så lenge brev ikke er adressert direkte til saksbehandler. Viser til postrutiner for mottak av post for øvrig. |