Rutine for registrering av politiattester

Formål med beskrivelsen:

Beskrive hvordan politiattester blir mottatt og registrert.

Om politiattester:

Ansatte som skal jobbe med barn, og andre stillinger hvor dette er et lovkrav, skal levere politiattest før de kan starte i stilling.

Politiattestene kan ikke være eldre enn 3 mnd. ved innlevering, og blir etter registrering makulert.

Oppgave/ tiltak 

Hvem 

Ansatte søker om politiattest ved ansettelse 

Ansatt 

Politiattest blir utstedt 

Politiet 

Politiattest blir sendt enten til avdelingsleder eller til personalavdeling 

Ansatt 

Det lages kvittering for mottatt politiattest i den ansatte sin personalmappe og sendes til den ansatte 

Leder/ alt. personal 

Tilfredsstillende politiattest skjermes ikke

Leder/ alt. personal 

Tittel i journalpost er «Kvittering for mottatt politiattest». 
Navn skjermes ...?

Leder/alt. personal 

Innhold i brevet skal kun beskrive at politiattest er mottatt, med en beskrivelse av innhold i politiattesten og dato når politiattesten er utstedt.  

Leder/ alt. personal 

Politiattesten makuleres 

Leder/alt. personal 

Powered by eZ Publish™ CMS Open Source Web Content Management. Copyright © 1999-2013 eZ Systems AS (except where otherwise noted). All rights reserved.