Formål med beskrivelsen:Beskrive hvordan politiattester blir mottatt og registrert.
Om politiattester:Ansatte som skal jobbe med barn, og andre stillinger hvor dette er et lovkrav, skal levere politiattest før de kan starte i stilling. Politiattestene kan ikke være eldre enn 3 mnd. ved innlevering, og blir etter registrering makulert.
Oppgave/ tiltak
|
Hvem
|
Ansatte søker om politiattest ved ansettelse
|
Ansatt
|
Politiattest blir utstedt
|
Politiet
|
Politiattest blir sendt enten til avdelingsleder eller til personalavdeling
|
Ansatt
|
Det lages kvittering for mottatt politiattest i den ansatte sin personalmappe og sendes til den ansatte
|
Leder/ alt. personal
|
Tilfredsstillende politiattest skjermes ikke
|
Leder/ alt. personal
|
Tittel i journalpost er «Kvittering for mottatt politiattest». Navn skjermes ...?
|
Leder/alt. personal
|
Innhold i brevet skal kun beskrive at politiattest er mottatt, med en beskrivelse av innhold i politiattesten og dato når politiattesten er utstedt.
|
Leder/ alt. personal
|
Politiattesten makuleres
|
Leder/alt. personal
|
|
|